Publisert 23.09.2022 Sist endret 09.04.2025

Mottak av fakturaer til Føie AS

Føie benytter EHF som standard for fakturaer og kreditnotaer fra våre leverandører.

Krav om elektronisk fakturahåndtering er i samsvar med statlige retningslinjer, og noe de fleste bedrifter ønsker. Alle skal nå ha mulighet til å sende fakturaer elektronisk, og hvis dere ikke har brukt EHF tidligere, anbefaler vi å ta kontakt med deres bankforbindelse, sjekke med deres fakturasystemleverandør eller benytte en av nettjenestene som tilbyr sending av EHF faktura.  

Føie godtar i utgangspunktet kun elektroniske fakturaer fra våre leverandører. Hensikten bak dette er å øke kvaliteten, redusere behandlingstiden og gjøre en innsats for miljøet ved å redusere papirbruken. Vi aksepterer ikke fakturaer som sendes per post. 

Dersom ikke annet er avtalt, forutsettes det at vi har 30 dagers netto betalingsbetingelser, og at fakturaen er i samsvar med dette. 

EHF-fakturaene sendes til Føie AS med organisasjonsnummer som oppgitt nedenfor: 

  • Føie AS, organisasjonsnummer 971589752
    (organisasjonsnummeret ble tidligere brukt av Hallingdal Kraftnett, som nå er fusjonert med Føie AS).

EHF er den prioriterte måten å sende faktura, dersom du ikke har anledning til det kan du sende PDF-faktura på e-post.

  • Faktura i PDF som vedlegg må sendes til faktura@foie.no

Merking av faktura 

Alle fakturaer må være merket med vårt prosjektnummer og bestillers navn. Fakturaer som ikke er korrekt merket, kan vi ikke garantere for behandlingen av – og det må påregnes forsinket betaling. Vi forbeholder oss retten til å returnere fakturaer som ikke er korrekt merket.  

EHF referanse 

Benytt feltet «ProjectReference» for å angi vårt prosjektnummer (kun sifre), og feltet «BuyerReference» for å angi bestillers navn (iht. standard EHF 3.0 format). 

Vi ser frem til et fortsatt godt samarbeid med dere som leverandør!